سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار |
مشترک گرامی جهت فعالسازی سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار کد دستوری ستاره ده ستاره هفت مربع را شماره گیری نمایید. باتشکر همراه اول |
غیرفعالسازی سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار |
مشترک گرامی جهت غیر فعالسازی سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار کد دستوری ستاره ده ستاره هفت مربع را شماره گیری نمایید. باتشکر همراه اول |
*********************************** تنطیمات سرویس volte *********************************** مشترک گرامی جهت تنظیمات سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار از طریق لینک زیر اقدام نمایید باتشکر همراه اول https://mci.ir/volte |
برای غیر فعالسازی سرویس volte در صورتی که سرویس تلفای فعال باشد ابتدا باید سرویس تلفای با کد زیر غیر فعال گرددمشترک گرامی جهت غیر فعالسازی سرویس تلفای (WiFi Calling) از طریق کد دستوری *ده*دویست و چهل و سه# را شماره گیری نمایید با تشکر همراه اولسرویس مذکور در سامانه همراه اول منسوخ گردیده است |
نکته |
در خصوص مشکل آنتن دهی زمانی که مشترک اعلام میکند همه ی همراه اولی ها در یک منطقه مشکل دارند چنانچه سرویس volte روی خط مشترک فعال میباشد (با توجه به اینکه گاها مشترکین بزرگ نمایی میکنند ک میتواند مشکل مرتبط به ولته باشد ) باید سوالات مرتبط به volte نیز پرسیده و در صفحه اعلان تلسی هنگام هدایت به لایه فنی ثبت شود |
خطوط انارستان امکان استفاده از volte ندارند |
زمانی که مشترک شرایط کامل برقراری تماس صوتی و یا تصویری را دارد اما مشکل استفاده از سرویس را دارد، از آنجایی که یک سری از برند گوشی ها قابلیت استفاده از سرویس را دارند
آیا تست گوشی اعلام شود؟ در مورد تماس تصویری اگر مدل گوشی مشترک جزء گوشی هایی هست که در سایت اعلام شده پشتیبانی میکند، اما مشترک امکان استفاده را ندارد ثبت تیکت کنید |
درخصوص وحدت رویه جدید سرویس volte
* چنانچه مشترک در حین مکالمه چه علامت volte رو مشاهده کنه چه علامت 4g قابل قبول هست یعنی volte برای مشترک در تنظیمات گوشی هم فعال هست * در مورد ارسال و دریافت پیامک اگر مشکل مشترک صرفا پیامک هست یعنی در مکالمه آنتن دهی و .. مشکلی نداره نیازی به انتقال به لایه فنی نیست و نیازی به اعلام لغو volte هم نیست بعد از بررسی در صورت لزوم تیکت در لایه یک ثبت گردد. اما اگر در کنار پیامک مشکل آنتن دهی یا مشکل برقراری تماس هم داره جهت بررسی در نهایت به لایه فنی انتقال داده بشه * قبلا در تماس با ۹۹۹۰ این اتفاق میافتاد و با وجود فعال بودن volte تغییر علامت به 3g صورت میگرفت اما اینمورد برطرف شده و دیگه تغییر علامت صورت نمیگیره و اگر ولته فعال باشه در حین تماس 4g رو مشاهده میکنه * ا توجه به اهمیت AHT در مورد موضوعات volte نیازی به ثبت موقعیت مشترک در مپ نیست و صرفا آدرس در اعلان tlc ثبت گردد |
نحوه بررسی مشکلات VOLTE
1. مشکلات برقراری تماس (قطع شدن صدا در حین مکالمه و یا قطع شدن تماس ، مشکل در برقراری تماس خروجی و ورودی ، نامناسب بودن کیفیت صدا مثل رباتی شدن صدا ، شنیدن صدای آب در حین مکالمه و ...) 2. عدم امکان استفاده از اینترنت در حین مکالمه با وجود فعال بودن volte 3. تغییر علامت اینترنت از 4G به 3G در هنگام تماس با وجود فعال بودن volte بررسی های اولیه ⏪ همه جا با توجه به اینکه منطقی نیست در همه مناطق مشکل وجود داشته باشد ، بررسی کنید از زمان فعال شدن ولته دچار این مشکل شده است ؟ اعلام کنید در طول روز بیشتر در کجا حضور دارید ؟ محل کار ؟ محل زندگی ؟ و نسبت به پاسخ مشترک ادامه بررسی صورت گیرد ⏪ اما اگر اصرار دارد که در همه جا این مشکل را دارد ، جهت تست سیمکارت در گوشی دیگر که در حال استفاده از volte میباشد راهنمایی کنید و در صورت ادامه مشکل ، تماس را به لایه فنی انتقال دهید اما اگر صرفا خودش در یک منطقه دچار این مشکل میگردد نیازی به تست گوشی نمیباشد چنانچه مشکل بالای ۲۴ ساعت میباشد تماس را به لایه فنی انتقال دهید آیا علامت volte یا علامت 4G را بالای صفحه گوشی مشاهده میکند؟ (درحال حاضر حین تماس با 9990 نیز امکان مشاهده 4G وجود دارد) 1) بله : تاریخ فعال شدن سرویس volte - آدرس مشترک (همه جا: نطقه ایی که بیشتر در آنجا حضور دارد و دچار مشکل میشود: اسم شهر، نام خیابان و کوچه و ...) - شرح مختصری از مشکل در صفحه اعلان Telc ثبت ⬅ انتقال تماس به لایه فنی 2) خیر: مشکل ارتباطی به سرویس volte ندارد و ادامه راهنمایی توسط کارشناس لایه یک 3) نمیداند یا امکان بررسی ندارد: بعد از تماس بررسی و مجدد با سامانه تماس حاصل شود نکته (1) : گوشی آیفون باشد : باتوجه به عدم نمایش علامت VOLTE ⏪ آدرس و تاریخ فعال شدن سرویس ثبت ⏪ انتقال تماس به لایه فنی نکته (2): ارسال و دریافت پیامک: مشکل مشکل صرفا پیامک هست؛ مکالمه، آنتن دهی و .. مشکلی وجود ندارد ⏪ عدم انتقال به لایه فنی و عدم اعلام لغو volte ( بعد از بررسی اولیه، در صورت لزوم ⏪ تیکت) اگر در کنار پیامک، مشکل آنتن دهی یا مشکل برقراری تماس وجود دارد ⏪ انتقال به لایه فنی نکته (3) : در خصوص مشکل آنتن دهی میبایست طبق روال SQM و منطقه در مپ بررسی گردد و در صورت لزوم تماس به لایه فنی انتقال داده شود. نکته (4) : درصورتیکه 3 روز است مشکل برقراری تماس یاقطع شدن حین مکالمه وجود دارد اما مدت زمان زیادیست که VOLTE روی خط فعال شده ⬅ با توجه به احتمال فعالسازی VOLTE از طریق تنظیمات، سوالات مرتبط پرسیده و در صورت لزوم ⬅ انتقال به لایه فنی |
تعرفه تماس تصویری vilte
150 تومان می باشد |
اگر مشترک سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار فعال داشته باشد سرویس بومینو برای مشترک فعال می گردد |
گرامی امکان فعالسازی
سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار
با محدودیت بین الملل برای مشترک وجود دارد |
امکان غیر فعالسازی سرویس اینترنت پایه در صورتی که
سرویس تماس صوتی و تصویری نسل چهار
فعال باشد برای مشترک وجود ندارد |
امکان فعالسازی
این
سرویس
(vilte)
فقط برای گوشی های شیاومی
نسل جدید تولید 2 سال اخیر
وجود دارد |