سرویس اعلام تماس ناموفق (MCA) (تماس بان جدید) |
مشترک گرامي براي فعالسازي سرویس اعلام تماس نا موفق کد دستوری *ده*دویست و چهل و چهار# را شماره گیری نمایید.با تشکر همراه اول |
مشترک گرامي براي فعالسازي سرویس اعلام تماس نا موفق به اپلیکیشن همراه من یا My.Mci.ir قسمت خدمات ، خدمات پیامک مراجعه نمایید با تشکر همراه اول |
مشترک گرامي براي غیر فعالسازي سرویس اعلام تماس نا موفق کد دستوری *ده*دویست و چهل و چهار# را شماره گیری نمایید.با تشکر همراه اول نکته : پس از غیر فعالسازی سرویس تماس بان در صورتی که اعلام دسترسی به شبکه روی خط فعال باشد این سرویس نیز غیر فعال می گردد |
سر شماره دریافت کننده پیامک تماس از دست رفته شماره 9914 میباشد سر شماره ایی که تماس بان بر روی ان دایورت میشود 09910009915 می باشد |
مشترکینی که سرویسها را فعال میکنند، میتوانند سرویس VMS موجود را فعال کنند |
امکان فعالسازی این سرویس برای خطوط گردشگری، اتباع، سازمانی و ،WLL(روستایی) وجودندارد |
پیش نیاز سرویس همانند تماس بان قدیمی سرویس انتقال مکالمه میباشد |
*******
بررسی مشکلات تماس بان جدید MCA
******* درصورتی که سرویس تماس بان جدید و انتقال مکالمه روی خط فعال باشد مهم نیست انتقال مکالمه قبل از تماس بان جدید فعال باشد یا بعد از آن در هر دو حالت عملکرد دارد ولی پیامک تماس بان جدید را دریافت نکند خط قطع نباشد (قطع یکطرفه و یا دوطرفه)وضعیت خط نرمال باشد حتما از مشترک سوال شود که سایر پیامکها را هم مشکل دارد یا خیر اگر اعلام کرد که پیامک تماسبان فقط مشکل دارد حتما سرویس محدودیت مکالمه چک شود (اگر فعال بود سوال کنید آیا اقدامی جهت مسدود کردن تماسها انجام داده اید؟) بررسی شود شبکه دریافتی مشترک روستایی(IR70) نباشد همچنین پیامک های ارسالی شبکه نهایت تا 24 ساعت قبل قابل دریافت میباشد با توجه به اینکه از شماره 9914 پیامک تماس از دست رفته ارسال میگردد بلک لیست بررسی گردد ابتدا کد #۰۰۲## شماره گیری شود و اگر با لغو دایورت ها مشکل برطرف نشد تیکت ثبت گردد ( حتما در توضیحات قید شود که مشکل مربوط به سرویس تماسبان جدید میباشد ) هنگام ثبت تیکت در صورتی که مشترک سرویس volte را فعال دارد و بعد از بررسی در خصوص روشن بودن volte در تنظیمات گوشی ( آیا علامت volte یا علامت 4G را بالای صفحه گوشی مشاهده میکند؟ وضعیت فعال بودن و یا نبودن سرویس داخل تنظیمات گوشی در متن تیکت درج گردد ) که تنظیمات مربوطه داخل گوشی نیز فعال هست فرمت تیکت ⏪ [1-60-3](اعلام تماس ناموفق -sqm)MCA ⏪ [23-3-2]تم بررسی مشکلات دریافت پیامک تماس بان ⏪ [23-4-6]تم.بررسی مشکلات VOLTE-تماس بان |
با استفاده از سرویس اعلام تماس ناموفق جدید (MCA)، در زمانی که گوشی همراه مشترک خاموش بوده یا دردسترس نباشد، پس از بازگشت به شبکه تماس های از دست رفته او از طریق پیامک اطلاع رسانی میگردد |
به عبارت ساده تر در صورتی که مشترک Bدو سرویس فوق را فعال داشته باشد،مشترک Aبا Bتماس بگیرد و گوشی مشترک Bخاموش یا در دسترس نباشد، زمانی که مشترک Bگوشی خود را روشن نماید یا در دسترس قرار گیرد، پیامکی برای مشترک B ارسال می گردد که اعلام تماس ناموفق از طرف مشترک Aاست(پیامک سرویس اعلام تماس ناموفق) و همچنین پیامکی برای مشترک Aارسال می گردد که اعلام دسترسی به شبکه مشترک B است(پیامک سرویس اعلام دسترسی به شبکه)
دلیل تماس ⏪ [1-3-23] سوالات متداول تماسبان(فعالسازی و غیر فعالسازی و ..) |
هر تعداد مشترک (A,C,D,E,….) به مشترک B در زمان خاموش یا عدم دسترسی تماس بگیرد، بعد از در دسترس قرار گرفتن برای تمام مشترکین پیامک در دسترس قرار گرفتن مشترک B ارسال میشود |