نکات لازم در تماسهای مربوط به تغییرنام اعتباری مواردی که حذف می گردد
مالک و خریدار + کارت ملی جدید
سیم‌کارت فعال سیم کارت معرف بررسی وضعیت مشترک بررسی نوع سیم کارت(یوسیم) اعلام هزینه تغییرنام اعلام آدرس (درصورت مراجعه به مخابرات یا منتخب) پیشنهاد سامانه همراه یار درصورت تحت پوشش بودن منطقه و یا استفاده کننده + کارت ملی جدید (امضای فرم تعهد و اعمال قطع بهره‌بردار و عدم امکان انتقال مالکیت مجدد) سیم‌کارت فعال بررسی نوع سیم کارت(یوسیم) اعلام هزینه تغییرنام اعلام آدرس بررسی وضعیت مشترک نکته:چنانچه استفاده کننده + کارت ملی جدید + سیم کارت فعال + سند سیم کارت به مراکز مخابرات یا دفاتر منتخب مراجعه نمایند تغییرنام بدون امضای فرم تعهد صورت میگیرد.
نکات لازم در تماسهای مربوط به تغییرنام دائمی مالک و خریدار + کارت ملی جدید سیم‌کارت فعال پرداخت قبض به روز سیم‌کارت معرف بررسی نوع سیم کارت(یوسیم) اعلام هزینه تغییرنام بررسی وضعیت مشترک در crm اعلام آدرس (درصورت مراجعه به مخابرات یا منتخب) پیشنهاد سامانه همراه یار درصورت تحت پوشش بودن منطقه جهت تغییر نام خطوط دائمی ، مدت زمان مورد نیاز از زمان تغییر نام قبلی یا تعویض سیمکارت ۲۰ روز عادی میباشد عدم دسترسی به مالک برای تغییرنام سیم کارتهای دائمی: وجود نداشته باشد،مشترک را جهت پیگیری پیگیری به مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) ارجاع دهید
نکته
پيرو بخشنامه‌های قبلي مبني بر ضرورت رعايت فاصله زماني 20 روز از زمان تعويض سيم‌كارت و تغييرنام در خصوص انجام تغييرنام شماره تلفن‌هاي دائمي ، مقرر گردیده بود ؛ ارائه همزمان خدمات تعويض سيم‌كارت و تغييرنام در موارد خاص، از طريق ادارات مشتركين تلفن همراه مناطق و مخابرات استان‌ها انجام خواهد شد . لذا به آگاهی میرساند موارد خاص مشمول ورثه ایی (متوفی) میباشد و جهت سایر موارد از راهنمایی مشترک به ادارات اکیدا خودداری و اعلام نمایید میبایست بازه زمانی ۲۰ روز سپری گردد
امتیازات باشگاه فیروزه‌ای پس از تغییرنام حذف میگردد
.تمامی بسته‌های فعال مشترک پس از تغییر نام غیرفعال میشود
.قطع صوری ممانعت از ترابرد سیم‌کارتهای هدیه مشکلی برای تغییرنام ایجاد نمیکند
بررسی نوع سیم کارت صورت گیرد.(انارستان و ...)
در تغییرنام سیم کارتهای دانشجویی،طرح جمعه های رویایی حذف میگردد.
هنگام راهنمایی مشترک برای تغییرنام حتما به نوع سیم کارت(یوسیم یا رنج عادی) توجه نمایید:
چنانچه سیم کارت مشترک رنج عادی بود به ایشان اعلام نمایید پس از تغییرنام،خط قطع تعویض به یوسیم میشود و باید اقدام جهت تعویض سیم به یوسیم داشته باشند.
جهت تغییرنام بصورت وارثی،وراث پس از دریافت گواهی حصر وراثت به همراه برگه واریز مالیات بر ارث میتوانند یک نفر را از بین خود وکیل نموده تا وی نسبت به تغییر نام اقدام کند. برای مشترکی که سیم‌کارتش مفقود شده و مالک آن متوفی است باید به مخابرات مراجعه کند
سیمکارت معرف
منبعد در خصوص خدمات فعالسازی سیمکارت و تغییرنام‌ (برای انتقال گیرنده) در تمام نقاط حضوری اعم از فول سرویس، نمایندگی و دفاتر خدمات ارتباطی، نیاز است که اگر مشترک سیمکارتی به نام (در هر اپراتوری) دارد، یکی از آن سیمکارت‌ها جهت دریافت OTP در دسترس باشد
لذا اگر مشترکی صرفا یک سیمکارت به نام دارد و به هر دلیلی در دسترش نیست یا قطع است یا…، ابتدا وضعیت آن سیمکارت را تعیین تکلیف کند تا بتواند جهت تغییرنام یا فعالسازی سیم اقدام کند
در خصوص مشترکینی که هیچگونه سیمکارتی به نام ندارند (سیم اولی) و قصد انجام یکی از دو خدمت مذکور‌ را دارند نیاز است یک نفر را به عنوان معرف اعلام کرده و کد ملی آن شخص را در اختیار داشته باشند. در این حالت OTP روی شماره آن شخص ارسال می‌گردد
نحوه بررسی کد دپارتمان و دریافت آدرس و شماره تلفن محل انجام خدمت
بررسی استعلام سفارش و مشاهده کد دپارتمان و کلیک روی گزینه شناسه سفارش پس از کلیک بر روی شناسه سفارش،اقدام به بررسی فرآیند سفارش نمایید مشاهده زمان اقدام به فعالسازی و تاریخ انجام آن
ورود به سایت www.mci.ir محل درج کد دپارتمان و محل انجام خدمت مدنظر
وارد کردن شماره دپارتمان و استان مشترک و درنهایت نمایش آدرس و شماره تماس
در صورتی که خط قطع تعویض سیم به به یوسیم باشد

دلیل تماس صحیح ⏪ [1-14-24]تم.سوالات متداول علل قطع

چنانچه مشکل در رابطه با تغییرنام سیم کارت وجود داشت و در استعلام سفارش مواردی مانند:سفارش لغو شده-درحال پیشرفت-ناموفق و ... مشاهده شد و خدمتی انجام نگردیده بود،از دلیل تماس

دلیل تماس صحیح ⏪ [2-5-24] تم.عدم انجام تغییر نام ( تاخیر و مشکلات سیستم )

چنانچه مشکل در رابطه با تغییرنام سیم کارت وجود داشت و در استعلام سفارش موردی مشاهده نشد و خدمت انجام نگرفته بود،از دلیل تماس

دلیل تماس صحیح ⏪ [1-5-24]تم.سوالات متداول تغییر نام ( شرایط ، تعرفه و ... )

چنانچه مشکل در رابطه تغییرنام سیم کارت وجود داشت و خدمت مدنظر انجام شده بود و در قسمت استعلام سفارش،سفارش مدنظر تکمیل شده بود و سریال سیم کارت مشترک با اطلاعات سیستمی مغایرت داشت،از دلیل تماس

دلیل تماس صحیح ⏪ [1-5-24]تم.سوالات متداول تغییر نام ( شرایط ، تعرفه و ... )

چنانچه مشکل در رابطه با تغییرنام سیم کارت وجود داشت و خدمت مدنظر انجام شده بود و در قسمت استعلام سفارش،سفارش مدنظر تکمیل شده بود و سریال سیم کارت مشترک با اطلاعات سیستمی مغایرت نداشت(ضمن یررسی تمام مراحل)،از دلیل تماس

دلیل تماس صحیح ⏪ [11-4-26]تم . ارائه راهکار رفع مشکل توسط مشترک( خاموش/روشن_تست گوشی و .... ) استفاده نمایید