سوالات متداول
پس از گذشت مدت زمان انجام ترابرد ، درصورتیکه در استعلام سفارش همچنان درحال پیشرفت مشاهده شود پیگیری به چه شکل است؟ (ثبت تیکت یا مراجعه حضوری به همان دفتر)
 در این حالت مشترک یا به علت عدم دریافت سیمکارت و یا بدلیل عدم اسکن مدارک در حالت پیشرفت باقی مانده است و مشترک را به همان دفتر که ثبت نام را انجام داده اند ارجاع می دهیم اگر هر دو مورد ذکر شده نبود تیکت ثبت می کنیم
لغو درخواست در چه مرحله ای امکان پذیر میباشد؟ (درحال پیشرفت یا تکمیل شده)
 در صورتیکه ترابرد در حال پیشرفت باشد و تکمیل نشده باشد و مشترک سیمکارت را دریافت نکرده باشد و یا سیمکارت دریافت شده
ولی اسکن مدارک انجام نشده باشد امکان لغو درخواست مقدور می باشد و در حال حاضر فقط بصورت حضوری و در دفاتر منتخب مقدور می باشد
بازه ی زمانی مشخصی برای درحال پیشرفت ماندن ترابرد وجود دارد؟
 اگر مشترک از سایت همراه اول ثبت نام کرده باشد حداکثر یک هفته و اگر حضورا از طریق دفاتر ثبت نام کرده باشد 30 روز در حالت پیشرفت باقی می ماند
جهت لغو درخواست ترابرد به ایرانسل درصورتیکه سفارش در حال پیشرفت باشد به چه صورت اقدام شود؟ (پیگیری از اپراتور پذیرا یا ثبت تیکت)
 برای port out پیگیری از جانب اپراتور پذیرا می باشد
جهت ترابرد میبایست 3 ماه از تبدیل اعتباری به دائمی یا تغییرنام گذشته باشد؟
 جهت ترابرد باید 3 ماه از زمان تبدیل به دائمی بگذرد ولی در صورت تغییر نام بدلیل اینکه تاریخ دایری تغییر نمی کند نیازی نیست
ترابرد در حالت های زیر به چه صورت انجام میشود؟
مشترک خط اعتباری ایرانسل خود را به دائمی تبدیل کرده سپس ترابرد به همراه اول انجام میدهد. بصورت دائمی ترابرد میشود یا اعتباری؟ دائمی
مشترک خط اعتباری ایرانسل خود را به همراه اول ترابرد میکند و زمانیکه در اپراتور همراه اول قرار دارد تبدیل اعتباری به دائمی انجام میدهد. هنگام بازگشت به اپراتور پایه سیمکارت اعتباریست یا دائمی؟ دائمی
مشترکی که خط همراه اول خود را به دائمی تبدیل میکند هنگام ترابرد به اپراتور دیگر، اعتباریست یا دائمی؟ دائمی
درصورتیکه مشترک همراه اول به اپراتور دیگر ترابرد نماید و همانجا تبدیل انجام دهد هنگام بازگشت به اپراتور پایه دائمیست یا اعتباری؟دائمی
خط اعتباری همراه اول که به ایرانسل ترابرد کرده سپس در اپراتور ایرانسل تبدیل اعتباری به دائمی انجام میدهد هنگام بازگشت به همراه اول
دائمیست یا اعتباری؟ دائمی
آیا مشترک وقتی ترابرد کرده باید تا 3 ماه در اپراتور پذیرا باقی بماند؟
خیر.محدودیت ماندن اجباری 3 ماه در اپراتور پذیرا طبق دستور رگولاتوری حذف شده و مشترک به محض ورود به شبکه جدید امکان بازگشت به اپراتور قبلی را دارد
آیا از زمانی که درخواست ثبت می شود زمان ترابرد شروع میشود؟
چنانچه مشترک از سایت ثبت نام غیرحضوری داشته باشد تا زمانیکه دفتر امور مشترکین اقدام به تعریف سیمکارت جدید ننماید درخواست به سمت رگولاتوری نخواهد رفت و مراحل ترابرد پذیری انجام نخواهد شد
خطی به همراه اول ترابرد کده و درب منزل را انتخاب کرده اما در موعد مقرر سیمکارت ارسال نشده.تکلیف چیست؟
بعد از ثبت درخواست 24 تا 48 ساعت زمان میبرد که از دفتر با مشترک تماس گرفته شود و سیمکارت ارسال گردد.بعضی از دفاتر سیمکارت ها را ثبت میکنند اما برای مشترک ارسال نمیکنند
در این شرایط باید عدم ارسال سیمکارت در موعد مقرر و عدم تماس با مشترک تیکت تشکیل گردد اما میشود به مشترک پیشنهاد کرد که شخصا برای دریافت سیمکارت به دفاتر خدمات مشترکین
مراجعه نماید.اولین ثبت سیم کارت بعد از ترابرد رایگان است و مشترک میتواند به رایگان سیم کارت دریافت کند
از دفتر برای ارسال سیمکارت تماس گرفتند اما بعد از گذشت 48 ساعت سیمکارتی ارسال نشده است؟
چون درخواست ترابرد ها بر اساس آدرس بین دفاتر توزیع می گردد و ممکن است که از دفتر با مشترک تماس گرفته شود و مشترک آدرس خود را در هنگام ثبت نام اعلام کرده تغیر دهد
در این صورت دفتر موظف به ارسال سیمکارت به هر آدرسی نمی باشد و به مشترک اعلام میکند شخصا به دفتر مراجعه کنند برای دریافت سیمکارت در این موضوع حتما تغییر آدرس سوال شود
مشترک کد رهگیری ثبت نام را گم کرده و در حال حاضر برای مراجعه به دفتر به همان کد نیاز دارد؟
در بازه زمان ثبت نام به مدت یکماه مشترک میتواند به دفتر مراجعه کند برای دریافت سیمکارت اگر درب منزل نباشد اگر کد رهگیری ثبت نام را گم کرده باشد باید برای مشترک تیکت ثبت شود
خط همراه اول بوده ترابرد کرده به ایرانسل و حالا میخواهد برگردد پیغام خطای شاهکار میدهد و مشترک از این موضوع که چرا لحظه خروج مشکل نداشته شاکی است؟
در بعضی از دفاتر ایرانسل به طور غیر قانونی برای خطوط همراه اولی که به این اپراتور ترابرد کردند تغییر نام ثبت میکردند و در لحظه برگشت چون سند به نام شخص دیگری است
ترابرد رد شده که در این مورد تخلف ایرانسل از طریق تیکت اعلان میکنیم و به مشترک هم میگوییم که به همان دفتری که تغییر نام انجام داده مراجعه کنند که مشخصات مالک را به حالت اول برگرداند
خط همراه اول به اپراتور دیگر ترابرد کرده اما در لحظه برگشت پیغام خطای شاهکار میدهد و تغییر نامی نیز انجام نداده؟
در مدتی که مشترک در اپراتور دیگری است به ثبت احوال مراجعه کرده و پسوندی از نام خانوادگی یا روز تولد و یا پیشوند فامیلی را تغییر یا حذف کرده این مشترکین
را به مخابرات یا دفاتر منتخب در تهران یا دفاتر منتخب در البرز یا دفاتر منتخب یا ادارات امور مشترکین در شهرستان ها برای اصلاحی سند مطابق با اطلاعات ثبت احوال هدایت میکنیم
در ترابرد به همراه اول سیمکارت پایه غیرفعال شده اما سیمکارت اپراتور پذیرا فعال نشده است؟
در این حالت پس از بررسی های لازم کارشناس پاسخگو اقدام به ثبت تیکت میکند
وقتی شماره را وارد میکنیم پیغام میدهد ترابردی یافت نشد و یا کدرهگیری وجود ندارد ؟
این مشکل به دلیل این است که مشترک در هنگام ثبت نام یک یا چند مورد از اطلاعات را اشتباه ثبت کرده و درخواست وارد سامانه مدیریت ویرایش ترابرد شده که به مشترک اعلام کنید که اگر عجله ندارد با توجه به اینکه خط قطع نیست تحمل کند تا کارشناسان ترابرد با ایشان تماس بگیرند اما اگر عجله دارد درخواست قدیم را ابطال و درخواست جدید ثبت شود.

بدون درخواست مشترک برایش درخواست ترابرد ثبت شده است ؟
اگر ترابرد انجام شده و سیمکارت را دریافت کرده میتواند درخواست برگشت به اپراتور پایه را بدهد. اگر ترابرد انجام شده ولی سیمکارت گرفته نشده که مشترک میتواند به دفاتر مراجعه و سیمکارت را به صورت رایگان دریافت کند . اگر مشترک شکایت داشت شماره یادداشت و به سوپروایزران سالن داده با شماره به اپراتور پایه برگشت داده شود 
ترابرد با موفقیت انجام شده و سیمکارت دریافت شده اما شبکه ندارند ؟
 اگر وضعیت خط نرمال است ، در صورت در شبکه نبودن تلفن همراه میبایست مراحل عدم آنتن دهی بررسی شود اگر فع نشد جهت پیگیری و رفع مشکل جهت تست فنی باید مراجعه شود
درخواست ترابرد به علت عدم فعال بودن خط رد گردیده است ؟
 اگر شماره مشترک هرنوع قطعی ( حتی قطع صوری ) داشته باشد باید برطرف شود اگر قطعی ندارد با 195 تماس و از اپراتور پایه خود ( ایرانسل و یا رایتل ) شکایت کنند
آيا امکان تسويه حساب بامشترکين بستانکار که در حال خروج از شبکه MCI(port out) هستند ، وجود دارد؟
بله . رويه استرداد مبلغ افزايش بستانکاري بمانند فرآيند فعلي مي باشد و مشترکين جهت انجام اين خدمت مي بايست به مراکز تلفن ثابت در استان تهران و ادارات مشترکين تلفن همراه در استان ها
مراجعه نمايند.همچنين رويه استرداد مبلغ تضمين پرداخت(فوق العاده سپرده) بمانند فرآيند فعلي مي باشد و مشترکين جهت انجام اين خدمت مي بايست به دفاتر خدمات ارتباطي مراجعه نمايند
شايان ذکر است فرآيند خدمات مذکور هيچ ارتباطي با مراحل ترابرد پذيري (قبل از ترابرد، حين ترابرد و يا بعد از ترابرد) ندارد و مشترکين بستانکار در هر مرحله ترابرد پذيري مي تواند نسبت به استرداد
وجه بستانکاري اقدام نمايند