اعمال شارژ | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت وارد کردن شارژ با کد دستوری *صد و چهل * مربع رمز شارژ# را شماره گیری نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت وارد کردن شارژ با شماره 444 تماس گرفته و عدد 1 را وارد نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
استعلام شارژ-Prepaid-Balance-Subaccount | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت استعلام شارژ کد دستوری * صد و چهل *یازده # را شماره گیری نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت استعلام شارژ با سامانه 9990 تماس گرفته و کلیدهای 1-مالی 3-خرید شارژ را انتخاب نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت استعلام شارژ با شماره 444 تماس گرفته و عدد 2 را وارد نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت استعلام شارژ کد دستوری * ده*صد و بیست و یک # را شماره گیری نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت استعلام شارژ به اپلیکشن همراه من یا My.Mci.ir قسمت شارژ -موجودی شارژ مراجعه نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
خرید شارژ | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت خرید شارژ به اپلیکشن همراه من یا My.Mci.ir قسمت شارژ- خرید شارژ یا Shop.Mci.ir مراجعه نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت خرید شارژ کد دستوری *یک# را شماره گیری نمایید یا به اپلیکیشن ستاره اول مراجعه نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
مشترک گرامی جهت خرید شارژ با سامانه 9990 تماس گرفته و کلیدهای 1-مالی 3-خرید شارژ را انتخاب نمایید.با تشکر همراه اول | |||||||||||||||||||
نکته | |||||||||||||||||||
حداکثر حداکثر مبلغ قابل شارژ 3 میلیون تومان می باشد | |||||||||||||||||||
100% شارژ بیشتر فقط برای ( مکالمه درون شبکه و پیامک و اینترنت با تعرفه آزاد ) برای مشاهده بر روی هر عکس کلیک کنید ![]()
×
|
|||||||||||||||||||
مراحل خرید شارژ گروهی از ستاره یک برای مشاهده بر روی هر عکس کلیک کنید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
×
|
|||||||||||||||||||
خرید رمز شارژ از کد دستوری ستاره یک :
در تماس هایی که مشترک اعلام میکند از کد ستاره یک شارژ خریداری کردند حتما پس از بررسی های اولیه مطابق رویه پاسخگویی ، نوع شارژ خریداری شده را سوال کنید ( مستقیم و یا رمز شارژ ؟ ) در صورتی که مشترک خرید رمز شارژ را با موفقیت انجام داده بود در خصوص دریافت پیامک رمز سوال شود و نهایتا روش اعمال شارژ توضیح داده شود اگر مشترک پیامک رمز شارژ را دریافت نکرده باشد ، امکان بررسی پیامک در همان لحظه در لایه دو وجود دارد و نیازی به گذشت ۲۴ ساعت نمیباشد |
|||||||||||||||||||
در تماس های که مشترک از دستگاه ATM و POS و... (به غیراز کارت شارژهای خراشیدنی) شارژ خریداری کردند
رمز شارژ مخدوش و یا چاپ نشده باشد نیازی به بررسی سریال شارژ نمی باشد اگر روی رسید شارژ شماره پشتیبانی قید شده است با همون شماره تماس بگیرند در غیراینصورت شماره پشتیبانی اطلاع رسانی شود و پیشنهاد خرید شارژ از درگاه های همراه اول داده شود |
|||||||||||||||||||
سرویس Beep Call
مشمولین: همه مشترکین “نرمال” اعتباری چنانچه مشترک A اعتبار کافی جهت تماس با مشترک B را نداشته باشد و تماس به همین دلیل لغو شود به مشترک B تماس از دست رفتهای از مشترک A نمایش داده میشود. پیامک معرفی سرویس اعتبار اضطراری به مشترک A ارسال میگردد این سرویس رایگان فعال میشود پیامک فعالسازی و غیرفعالسازی سرویس برای مشترک ارسال نمیگردد |
|||||||||||||||||||
اطلاع رسانی افزایش اعتبار خطوط اعتباری اگر از
روش دستی و رمز شارژ
وارد شود،بصورت اعلان انجام میگردد و پیامک اطلاع رسانی برای مشترک ارسال نمیشود
اما در موارد شارژ مستقیم دو پیامک اطلاع رسانی (پیامک اول :باقیمانده اعتبار-پیامک دوم:مبلغ انجام شارژ) برای مشترکین ارسال میگردد |
|||||||||||||||||||
فرایند تخلیه خودکار مشترکین اعتباری موارد به شرح ذیل است :
قطع تغییر وضعیت در چرخه یکطرفه: چنانچه خط طی ۳ ماه هیچ گونه تراکنشی نداشته باشد و به اندازه ۹۹۸ تومان شارژ جهت کسر هزینه و جلوگیری از قطع نداشته باشد ، خط قطع تغییر وضعیت در چرخه یکطرفه میشود و با افزایش اعتبار فعال میشود قطع تغییر وضعیت درچرخه دوطرفه: از آغاز قطع یکطرفه به مدت ۳ماه درصورت عدم افزایش اعتبار خط وارد حالت قطع تغییر وضعیت در چرخه دوطرفه میگردد که در این حالت نیز با افزایش اعتبار خط فعال میگردد دلیل تماس صحیح ⏪ [2-13-24]تم . سوالات متداول تغییر در وضعیت سلب امتیاز :چنانچه ۹ ماه از قطعی تغییر وضعیت در چرخه دوطرفه گذشته باشد ، در مرحله بعدی در crm در قسمت مشترک وضعیت خط بررسی میشود، چنانچه طبق تصویر آیتم سلب امتیاز رویت شد ، درقسمت استعلام سفارش تاریخ غیرفعالسازی مشترک بررسی شود . چنانچه یکماه از زمان غیرفعالسازی نگذشته باشد مالک و یا استفاده کننده میتواند با مراجعه به ادارات مشترکین و یا دفاتر منتخب و مراکز فولسرویس نسبت به فعالسازی مجدد اقدام نماید ولی اگر یک ماه از زمان غیرفعالسازی در استعلام سفارش گذشته باشد امکان دایری مجدد وجود ندارد و خط در وضعیت Non-mcci قرار میگیرد.( اطلاعات نمایش داده نمیشود ) خطوطی که به همراه اول ترابرد کردند در روند تخلیه قرار نمیگیرند دلیل تماس صحیح ⏪ [1-13-24]تم . سوالات متداول سلب امتیاز ، تخلیه و دایری مجدد اگر بیشتراز نه ماه بود و در telc غیرفعالسازی نمایش داده نشد به مشترک اعلام شود شارژبه صورت دستی وارد شود ودرهمان تماس اعلام شود درصورت عدم اعمال شارژ بصورت حضوری مالک باکارت ملی جدید به نمایندگی واداره مراجعه فرمایید دلیل تماس صحیح ⏪ [2-13-24]تم . سوالات متداول تغییر در وضعیت ******************************************************** ❌❌❌ تذکر مهم : در خصوص شماره هایی که بیش از یکسال از قطع دوطرفه چرخه آنها می گذرد و در منوی HSS و CBS خطای" مشترک در فرایند تخلیه یا آیدل می باشد" رویت می شود ابتدا بررسی شود که آیا یکی از قطعی های قطع قضایی، مدیریت خاص، درآمد و سیام بر روی خط وجود دارد یا نه ؟ خیر: امکان باز گشت این خطوط وجود ندارد بله: ابتدا در خصوص قطعی های اعلام شده راهنمایی صورت گیرد و باید پس از وصل قطعی مربوطه اعلام شود مجدد با سامانه 9990 تماس بگیرند در صورت تماس مجدد مشترک بعداز وصل قطعی های قطع قضایی، مدیریت خاص، درآمد و سیام HSS-CBS بررسی شود: در صورت رفع مغایرت آیدل باید خط در وضعیت سلب قرار گرفته و 30 روز پس از رفع مغایرت فرصت هست که مالک با کارت ملی جدید و یا استفاده کننده به همراه کارت ملی جدید و سیم کارت به ادارات مشترکین و یا دفاتر منتخب و مراکز فولسرویس مراجعه نمایند در صورت عدم رغع مغایرت آیدل در سر فصل سلب تیکت گردد حداکثر طی 7 روز مغایرت مرتفع، سپس تا 30 روز فرصت هست که مالک با کارت ملی جدید و یا استفاده کننده به همراه کارت ملی جدید و سیم کارت به ادارات مشترکین و یا دفاتر منتخب و مراکز فولسرویس مراجعه نمایند فرمت تیکت ⏪ [43-3]تخلیه و سلب امتیاز خطوط دلیل تماس صحیح ⏪ [3-13-24]تم. مشکلات دایری مجدد ، تخلیه و تغییر در وضعیت ******************************************************** ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
امکان خرید رمز شارژ از درگاه ستاره اول فراهم شده لطفا درخصوص مشکل تمدید اعتبار اینگونه شارژ ها همانند شارژهای فیزیکی راهنمایی شود(چک کردن سریال و روش وارد کردن) | |||||||||||||||||||
زمانی مشترک بدلیل کسر شارژ با ما تماس گرفته و بعد از چک کردن متوجه میشیم که
اینترنت آزاد لحاظ شده باید بسته ی قبلی مشترک چک شود درصورتی که بسته به اتمام رسیده یا بسته مدار فیروزه ای روی خط فعال بود باید بابت مدار پیامک ۸۵٪ و بابت بسته های معمولی پیامک اتمام بررسی شود |
|||||||||||||||||||
با توجه به اهمیت بسیار زیاد بازیابی کارت شارژ مخدوش و تمرکز مرکز بر تماس های مربوط به آن، لطفا به نکاتی که در ادامه می آید، دقت کنید
نوع شارژ حتما باید کارت شارژ فیزیکی – همراه اول باشد. فرمت تیکت ⏪ [17-3] بازیابی رمز کارت شارژ مخدوش دلیل تماس صحیح ⏪ [3-1-22]تم. مخدوش و معیوب بودن رمز شارژ فیزیکی در قسمت "روش اصلاح مورد درخواست مشتری"، صرفا نوشتن عبارت بازیابی کارت شارژ مخدوش کافی ستر قسمت "سوالات تکمیلی"، پر کردن اطلاعات مربوط به هر سه فیلد ذیل ضروری می باشد شماره سریال شارژ رمز شارژ شماره موبایل جهت اعمال شارژ وضعیت سریال شارژ 17 رقمی را با دقت بررسی کنید و توجه داشته باشید که وضعیت شارژ حتما باید آماده استفاده باشد برای مواردی چون "کارت شارژ موچود نیست" و... تیکت ثبت نکنید. حتما قبل از بستن تیکت، به تعداد اعداد سریال شارژ دقت کنید. شارژ در صورتی که حداکثر 3 رقم رمز آن مخدوش باشد، قابل بازیابی ست. بنابراین 12 رقم دیگر رمز شارژ، جهت بازیابی مورد نیاز می باشد. حتما قبل از بستن تیکت، به تعداد اعداد رمز شارژ دقت کنید ترتیب اعداد رمز شارژ جهت بازیابی بسیار مهم است. به جای اعداد مخدوش صرفا باید از حروف لاتین استفاده شود. بنابراین دقت کنید زبان کیبورد لاتین باشد به هیچ عنوان از نمادها مانند ستاره، خط فاصله و ... به جای حروف لاتین استفاده نکنید، زیرا باعث بهم ریختن اعداد و در نتیجه ایجاد مشکل در فرایند بازیابی می شود. حرف لاتین (X)، مهم این است که به جای هر رقم مخدوش، یک حرف لاتین ثبت شود، به گونه ای که ترتیب رمز شارژ به هم نریزد. شماره تلفنی را که شارژ بر روی آن اعمال می گردد، دقیق با مشترک چک کنید و به هیچ عنوان به صورت پیش فرض، شماره تماس گیرنده یا رسیدگی شده را ثبت نکنید. در پایان قبل از ثبت نهایی تیکت، برای بار دوم، تمام اطلاعاتی را که ثبت کرده اید(سریال شارژ، رمز شارژ و شماره موبایل جهت اعمال شارژ)، با مشترک چک کنید در پایان تماس به مشترک یادآور شوید که تا زمان تکمیل فرایند بازیابی، کارت شارژ فیزیکی را نزد خود نگه دارد با توجه به عدم امکان بازیابی تمام کارت شارژها، لطفا در رابطه با بازیابی رمز کارت شارژ به مشترک اطمینان ندهید نتایج بررسی کارت شارژ و تکمیل اقدامات مربوط به بازیابی رمز شارژ، حداکثر ظرف مدت 72 ساعت کاری اعلام می شود طفا از تشکیل یک تیکت برای چند کارت شارژ خودداری کنید و برای هر کارت شارژ، ،یک تیکت جداگانه* ثبت کنید. |
|||||||||||||||||||
اگر مشترک نتوانست شارژ را وارد کند اول روش را با وی چک کرده اگر روش درست بود باید سریال شارژ بررسی شود | |||||||||||||||||||