مراکزی که مشترک برای رفع قطعی باید مراجعه  کند مدارک دلیل نوع قطعی
تماس هدایت گردد به MBB قطع صوری ممانعت از تغییرنام فروشگاهی 
تهران و البرز: دفاتر منتخب و تلفن ثابت و دفاتر امور مشترکین شهرستان: دفاتر منتخب و ادارات امورمشترکین و دفاتر امور مشترکین مالک با کارت ملی استفاده کننده با کارت ملی و سیم کارت چنانچه مشترک درخواست اصلاح مشخصات شناسنامه‌ای خود در سیستم را داشتند،جهت اقدام برای انجام اینکار،حتما شناسنامه را نیز به همراه داشته باشند مشخصالک با سیستم شاهکار مغایرت دارد مغایرت مشخصات 
تهران و البرز : دفاتر منتخب و تلفن ثابت شهرستان: دفاتر منتخب و ادارات امورمشترکین پدر با کارت ملی و شناسنامه مالک استفاده کننده با کارت ملی و سیم کارت مالک زیر 18 سال یا فوت کرده تغییر مالکیت یکطرفه
تهران و البرز : دفاتر منتخب و تلفن ثابت شهرستان: دفاتر منتخب و ادارات امورمشترکین مانند مدارک تغییر مالکیت یکطرفه دو ماه بعد از قطع یکطرفه تغییر مالکیت دوطرفه
 
منبعد کلیه موارد قطع مدیریت درآمد از طریق تشکیل تیکت انجام گردد . تایپ قطع مدیریت درآمد ایجاد گرد
مدیریت خاص (SIAM) طبق مراحل موجود در نکات عمل گردد
.......... ....... مدیریت مدیریت درآمد
مدیریت خاص (SIAM)
  منبعد درخصوص “قطع مدیریت” تیکت ثبت نموده و از ارجاع مشترکین به مراکز حضوری خودداری نمایید دستور مدیران سطع عالی ، میانی  و پایه مدیریت
شماره نامه 321/99999(قطع در حال تخلیه) بعداز 24 ساعت خط سلب امتیاز می گردد در این حالت فقط مالک سیم کارت امکان بازگشت از سلب را دارد
قطع تقاضا با شماره نامه دفتر مالک با کارت ملی جدید B+ و بالاتر
شماره نامه 99999 مالک یا استفاده کنندهپ استفاده مخابرات منتخب
مالک و یا استفاده کننده با کارت ملی و
سیم کارت جهت وصل وتغییرنام
(برای تغییرنام سیمکارت معرف
وهزینه توضیح داده شود)
با درخواست مالک سیم کارت قطع شده تقاضای مشترک
  تهران و البرز : تلفن ثابت شهرستان: ادارات امورمشترکین مالک با کارت ملی داشتن بیش از 9 خط در یک اپراتور بیش از 10 خط
    علاوه بر مرجع قطع کننده شماره نامه نیز می بایست به مشترک اعلام گردد توضیحات تکمیلی در سامانه CRM ندارد و مشخص نیست کدام مرجع قطعی را اعمال کرده است بعد از احراز هویت کامل و تایید شدن مالکیت در سرفصل[2- 10-4] پیگیری علت قطع قضایی ثبت تیکت انجام گردد چنانچه وکیل قانونی مالک درخواست پیگیری اینمورد را دارد ، شماره وکالت نیز میبایست در تیکت ثبت گردد درخصوص خطوطی که قطع قضایی، بازداشت و... هستند و مرجع قطع کننده مشخص نیست ، اما مشترک خودش نسبت به مرجع قطع کننده وشماره نامه آگاه است، منبعد نیازی به ثبت تیکت نیست و اعلام کنید میبایست به همان مرجع مراجعه کنید. در صورت ندانستن مرجع قطع کننده ویا نداشتن شماره نامه تیکت ثبت گرددید. مالک با کارت ملی بادرخواست مراجع قضایی قضایی ،قطع تعزيرات، قطع ماليات حقوقی ،شکایت
  علاوه بر مرجع قطع کننده شماره نامه نیز می بایست به مشترک اعلام گردد توضیحات تکمیلی در سامانه CRM ندارد و مشخص نیست کدام مرجع قطعی را اعمال کرده است بعد از احراز هویت کامل و تایید شدن مالکیت در سرفصل[2- 10-4] پیگیری علت قطع قضایی ثبت تیکت انجام گردد چنانچه وکیل قانونی مالک درخواست پیگیری اینمورد را دارد ، شماره وکالت نیز میبایست در تیکت ثبت گردد
مهم : تا زمانی وجود این قطعی بر روی خط هیچ خدمتی ارائه نمی گردد
مالک با کارت ملی با درخواست مراجع قضایی جهت ممانعت از نقل و انتقال بازداشت (این قطع صوری می باشد)
تهران- البرز: تلفن ثابت يا عظيميه شهرستان: ادارات امورمشترکين   مالک با کارت ملی تخلیه سایر خطوط
  تهران و البرز : دفاتر منتخب و تلفن ثابت شهرستان: دفاتر منتخب و ادارات امورمشترکین مالک با کارت ملی
و یا استفاده کننده
با کارت ملی
بنا به درخواست مالک یا جلوگیری از فروش سیم کارت جلوگیری از نقل و انتقال (این قطع صوری می باشد)
نکته
‌ای که قطع مغایرت مشخصات هست و مالک فوت شده ولی چون قطع صوری بازداشت دارد ،نمیشه تغییر نام داد ، چه اقدامی صورت گیرد؟ اگر از سایر وراث وکالت داره اطلاعات وکیل رو ثبت کنید اگر وکالت نداره و در واقع همه وراث حضور خواهند داشت( اعلام شود همه وراث حضور خواهند داشت) با شرح توضیح ثبت تیکت نمایید
در خصوص ثبت درخواست ها و نامه های قضایی ( تعزیرات ، مراکز شورای حل اختلاف ، آگاهی و کلانتری ها ) به آگاهی میرساند منبعد فرایند ثبت درخواست مشترکین به صورت اتوماسیون انجام میگردد و شماره پرونده یا پیگیری به مشترک داده خواهد شد ( یعنی مشترک درخواست و شکایت خود را در مراجع قضایی ثبت میکند . نامه قضایی همراه اول از طریق اتوماسیون به همراه اول اعلام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری مشترک به مراکز قضایی همراه اول نیست .) با توجه به فرآیند اعلام شده ، خواهشمند است منبعد مشترکین را به مراکز قضایی استان تهران ارجاع ندهید مراکز قضایی همراه اول منبعد هیچ نامه فیزیکی را دریافت نمی‌کنند مشترکینی که نامه قضایی دارند به کجا باید تحویل دهند؟ درحال حاضر این فرآیند با استفاده از اتوماسیون انجام می‌شود، و هیچ دفتری نامه قضایی تحویل نمی‌گیرد، و می‌بایست جهت پیگیری از همان مرجع صادر کننده نامه پیگیری انجام شود در صورتیکه کد رهگیری داشت در خصوص فرایندهای مکاتبات قضایی و ... ، کلید ۶ سامانه ۹۹۹۰ جهت پیگیری امور قضایی راه اندازی گردیده است در صورتیکه کد رهگیری نداشتن ثبت تیکت سرفصل[۲-۱۰-۴] پیگیری علت قطع قضایی با ذکر توضیحات کامل
در خصوص خطوط سازمانی که قطع مدیریت درآمد شده اند، با توجه به اینکه مشترکین استفاده کننده اتباع هستند ، نام شرکت اعلام نشود . به مشترکین اعلام کنید ، از جایی که سیم‌کارت رو خریداری کردند پیگیری کنند . نیازی به تشکیل تیکت یا تماس با سامانه ۹۹۹۵ نیست

****** قطع مغایرت مشخصات متوفی ******

خط فعال و سیمکارت را دارند : شخص استفاده کننده میتواند به همراه کارت ملی جدید و سیمکارت فعال جهت تغییرنام به دفاتر منتخب و یا مراکز فول سرویس مراجعه نماید

خط قطع مغایرت مشخصات و سیمکارت را دارد : مدارک مورد نیاز (گواهی فوت ، شناسنامه متوفی ، یکی از وراث) در تهران به مخابرات و در استان ها به مراکز فول سرویس (اداره امور مشترکین) جهت تغییرنام مراجعه نمایند

****** در خصوص معرف جهت تغییر نام توضیح داده شود ******
****** در هر دو حالت تغییرنام با فرم بهره بردار انجام خواهد گرفت ******



سیمکارت را ندارند : مدارک مورد نیاز (برگه حصر وراثت ، حضور همه وراث یا وکالت نامه از سایر وراث ، گواهی فوت ، شناسنامه متوفی ) در تهران به مخابرات (جهت تکمیل فرم و تعیین وقت که از طریق تماس تلفنی با مشترک به منظور هماهنگی، جهت ارجاع به ادمین استان صورت میپذیرد) این موضوع حتما در تماس میبایست به مشترک اعلام گردد و به هیچ وجه اعلام نکنید مخابرات تغییرنام را برای شما انجام میدهند
در استان ها نیز به ادارات مشترکین مرکز استان (در لحظه تغییر نام انجام می شود ) مراجعه نمایند

****** نکات مهم ******

1) زمانی که خط قطع مغایرت مشخصات شده است ومشترک جزء وراث نمی باشد ،در این حالت اقدامی نمی توان انجام داد

2) برای برداشتن آیتم قطع بهره بردار صرفاً باید به همون دفتر مراجعه شود

**** قطع مغایرت مشخصات در خصوص خطوط اتباع ****

مشترک پیامک قطع را دریافت کرده اما هنوز خط وصل است (قطع مغایرت مشخصات نشده) در این حالت شخص مالک و یا استفاده کننده میتواند به همراه مدارک جهت اصلاح مشخصات و یا تغییر نام اقدام نماید
در ابتدا میبایست وارد سایت portal.fida.ir شوند و بعد از طی کردن مراحل، یک شناسه ۱۲ رقمی دریافت کنند
مواردی که otp سایت fida ورود به سایت fida دریافت نمی‌کنند شماره ی دیگری (غیر از خط خودشان) را برای دریافت otp اعلام کنند
سپس با همراه داشتن :
کد fida
مدرک شناسایی معتبر (گذرنامه - کارت آمایش - کارت پناهندگی )
معرف ایرانی دارای خط همراه اول فعال با مدرک شناسایی معتبر( کارت ملی جدید)
همچنین به همراه داشتن سیم کارت فعال دفاتر خدماتی (همه مراکز) جهت اصلاح مشخصات مراجعه نمایند
در صورتیکه خط را ندارند فقط مخابرات(فول سرویس) باید مراجعه داشته باشند
(در این حالت دفاتر فقط دسترسی اصلاح مشخصات را دارند و متاسفانه امکان تعویض سیم ندارند)
خطوط با قطع مغایرت مشخصات ( مالکیت اتباع) اگر مالک متوفی باشد یا از کشور خارج شده( دسترسی به مالک امکان پذیر نباشد) هیچ اقدامی برای استفاده کننده انجام نمی‌گردد

موارد اعلامی که در تلسی قطع تغییر مالکیت دو طرفه اما در crm در وضعیت مشترک قطع مغایرت مشخصات هستند مراجعه حضوری به مخابرات و یا منتخب
با توجه به تصمیمات متخده، منبعد خطوطی که سه ماه از قطع تقاضای مشترک ایشان گذشته و اقدام به نرمالی ننموده اند وصل و پیامک زیر را دریافت خواهند نمود:
" مشترک گرامی شماره .... نظر به اطلاع رسانی های قبلی در فرم درخواست خدمات و با توجه به انقضای مهلت 3 ماهه تقاضای قطع شما، خط مورد نظر از تاریخ...... مجدداً وصل خواهد شد "
باتوجه به نداشتن مجوز قطع مفقودی توسط دفاتر امور مشترکین از سال 98 به بعد، خواهشمند است منبعد مشترکین اعتباری که قبل از سال 98
اقدام به قطع مفقودی توسط دفاتر داشتند بابت رفع قطعی به منتخب /مخابرات راهنمایی شوند و درمورد قطع مفقودی که سال 98 به بعد انجام شده و مشترک درخواست رسیدگی و
وصلی دارد ،باید تیکت شکایت از دفاتری که این قطعی را انجام داده ثبت گردد.
در صورتی که آیتم غیر فعالسازی اینترنت نسل ۳و ۴ در نمای کلی مشاهده نمودید همانند قطع سیام راهنمایی گردد
اعمال شارژ دستی برای خطوطی که همزمان دارای یا تقاضا و تغییروضعیت در چرخه هستند
خطهایی که با شماره نامه 321/99999قطعی خورده باید به صورت خودکار 24 ساعت بعد تخلیه تخلیه گردد در غیر این صورت بعداز گذشت 24 ساعت تخلیه نشده بود تیکت ثبت گردد





راهنمایی در مورد قطع تقاضای مشترک خطوط اعتباری
درحال حاضر و براساس آخرین بخشنامه ارسالی در مورخ ١۴۰۳/۰۶/۰۵، امکان وصلی ، پس از انجام مراحل احراز هویت و تکمیل فرم مربوطه در سایر مراکز و دفاتر خدمات همراه اول که دارای دسترسی ارائه خدمات مذکور هستند مُیَسر میباشد. حداکثر مدت زمان اعمال قطع مفقودی: ۲۰ روز و قطع به تقاضای مشترک: ۳ ماه میباشد



درخصوص مشترکینی که با سامانه تماس میگیرند و اعلام میکنند خطشان قطع شده است و بعد از
بررسی مشخص میشود که خط ، از طریق اپ همراه من (قطع مفقودی) شده است ضمن راهنمایی جهت
وصل (صرفا از طریق اپ همراه من)، درصورتی که مشترک استفاده کننده میباشد و در خصوص
وصلی خط و تغییرنام راهنمایی صورت گیرد
برای خطوطی که با آیتم قطع مدیریت ( با توضیحات سواستفاده مالی ) از طریق اپراتور
قطع گردیده اند برای پیگیری جهت وصل ، تیکت در قسمت سرویس های ویژه ، فیلد سو استفاده های مالی از طریق پیامک تشکیل گردد
در خصوص خطوطی که دارای قطع مدیریت درآمد کامل ۱ یا ۴ ، قطع مدیریت _ حراست با
شماره نامه ۳۰۷, قطع وب‌سرویس, قطع مانیتورینگ هستند ، روال مثل قطع مدیریت درآمد انجام گردد
لارم به ذکر است قطع اقرار نامه در فیلد قطع سیام تشکیل گردد
جهت تغییرنام بصورت وارثی،وراث پس از دریافت گواهی حصر وراثت به همراه برگه واریز مالیات بر ارث میتوانند یک نفر را از بین خود وکیل نموده تا وی نسبت به تغییر نام اقدام کند
فرآیند جدید پاسخگویی به مشترکینی که خطوط آنها قطع مدیریت خاص و قطع سیام شده اند به شرح ذیل میباشد
شماره مشترک در نرم افزار CRM ، در قسمت عملیات یکپارچه ، فرم استعلام سیام بررسی گردد. در
صورتیکه درخواستی جهت وصل برای شماره مشترک وجود نداشت ، برای مشترک تیکت در تایپ سیام تشکیل گردد
اگر در فرم استعلام سیام درخواست وصل برای شماره مشترک ثبت شده باشد ، از تاریخ ارسال درخواست
تا ۳روز زمان برای وصل شدن مورد نیاز است . به مشترک اعلام کنید که اگر تا ۳روز خط وصل نگردید جدد با سامانه 9990 تماس حاصل نماید
در صورت تماس مجدد مشترک بعد از ۳ روز شماره به سوپروایزر اعلام شود
در صورتی که استفاده کننده ی خط اعتباری تماس بگیرد و اعلام کند خط قطع شده است؛ با بررسی مشخص شود
خط از همراه من قطع مفقودی / تقاضای مشترک دارد، این که صرفا اعلام کنید از همراه من می توانید خط را وصل کنید
صحیح نمی باشد، چون قطعا مالک سیستمی نمی خواهد سیم کارت به نامش نزد شخص دیگری باشد و مجدد نسبت به
قطع خط اقدام خواهد کرد. بنابراین در چنین مواردی حتما اعلام کنید شما از همراه من خط را وصل کنید و سپس
برای تغییرنام اقدام کنید. توجه داشته باشید استفاده کننده به همراه سیم کارت و سند خط و در صورت نداشتن سند، به
همراه سیم کارت می تواند برای تغییرنام خط با تعهد مراجعه کند.
جلوگیری از نقل و انتقال: مشترک درخواست داده باشد- سیم کارت دانش آموزی - دانشجویی -هر ایرانی یک سیم کارت و سیم کارت هایی دارای گروه بوده و رایگان توزیع شده باشد
خطوط اعتباری که اقدام به افزایش شارژ نموده اما خط همچنان قطع در چرخه میباشد
حتما در قسمت استعلام وضعیت HSS,CBS نسبت به بررسی اقدام نمایید
چنانچه خط در قسمت CBS فعال نمایش داده میشود اما در قسمت HSS قطع میباشد
شماره به سوپروایزر اعلام گردد تا از طریق گزینه هماهنگ سازی اقدام به وصل خط نمایند
اگر خط از قطعی تغییر در وضعیت چرخه به وضعیت non mci تغییر پیدا کند خط تخلیه شده و قابل بازگشت نمیباشد.
در خصوص قطعی ها باید از برنامه CRM قسمت وضعیت مشترک بررسی لازم صورت گیرد
انجام قطع تقاضای مشترک برای خطوط اعتباری فقط با شماره نامه ۹۹۹۹۹ صورت می‌پذیرد . ارایه این خدمت فقط از دفاتر منتخب و مراکز تلفن ثابت در تهران و ادارات مشترکین در
استانها صورت می‌پذیرد . هزینه قطع و وصل هم مانند سیم کارت دایمی می‌باشد . از طریق همراه من نیز میتوان این قطعی را روی خطوط اعتباری اعمال کرد و وصل هم از همان درگاه صورت می‌پذیرد
هزینه هم ندارد.
تغییرنام برای استفاده کننده با فرم تعهد و به صورت بهره بردار انجام میگردد و امکان نقل و انتقال مجدد دیگر وجود ندارد
تغییرنام با آیتم بهره بردار یعنی استفاده کننده امکان تغییرنام را ندارد
امکان برگشت به مالک قبلی وجود‌ دارد و مدت زمان هم برای این برگشت گذاشته نشده است
قطعی هایی که تغییر نام لازم سیم فعال و معرف باید به مشترک اعلام شود
زیر ۱۸سال برای تغییر مالکیت که قطعیش خورده سیم رو نداره یا اگر متوفی بود یعنی مالک فوت شده و سیم رو نداره میتونه بره مخابرات مشکلش رو برطرف کند